رئیس دادگستری زرند خبر داد:

 زنگ خطر آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی برای نوجوانان

  رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در دادگستری شهرستان راه اندازی شده است.

ابوالفضل فرحبخش گفت: فضای مجازی امروزه علی رغم مزایای بسیار در توسعه علم متاسفانه باعث آسیب‌های بسیار به ویژه برای نوجوانان و جوانان از طریق ترویج اباحه گری، مصرف گرایی و ارتباطات ناصحیح شده است که این موضوع نیز ضرورت نظارت والدین برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ایجاب می‌ کند.

وی با تاکید بر توجه به آموزه‌های دینی تربیت فرزند، گفت: پیامبر اکرم سه دوره تربیتی هست ساله را برای فرزندان مطرح می‌کنند و در این خصوص تا هفت سال اول زندگی سید و سرور است و تعبیر رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله هم از این مرحله تربیتی «سیادت کودک» است.

وی تصریح کرد: با توجه به شکل گیری شخصیت در سنین کودکی نقش هفت سال اول و نوع برخورد والدین با کودکان بسیار با اهمیت است و بایستی حس امنیت و آرامش در کودکان نهادینه شود تا از آسیب‌های بعدی جلوگیری شود.

رییس دادگستری شهرستان زرند در ادامه به دوره هفت سال دوم که سن تعلیم پذیری، اطاعت و فرمان برداری است و هفت سال سوم، سن نظرخواهی و مشورت است پرداخت و ماحصل زندگی والدین فرزندان صالح و شایسته است که باعث می‌شود در دنیای دیگر نیز ثوابی به واسطه اعمال فرزندان به والدین برسد.

فرحبخش به مزایای دوست و هم نشین مناسب پرداخت و گفت: همانگونه که بایستی فرزندان در انتخاب دوست دقت کنند والدین نیز بایستی بر این موضوع نظارت کنند و از سویی دیگر خود بهترین دوست فرزندان باشند.

وی افزود: آنقدر به فرزندان محبت کنید که به واسطه احساس کمبود محبت فرزندان با آسیب مواجه نشوند و برای پر کردن خلا‌های عاطفی در بیرون از خانه و در جامعه به دنبال محبت گشته و در دام افراد سودجو قرار گیرند.

رییس حوزه قضایی زرند داشتن فرزندان زیاد را با شرط در نظر گرفتن نیاز‌های مادی و معنوی آن‌ها اقدامی شایسته دانست و تصریح کرد: تعدد فرزند از یکسو باعث داشتن حامی تحت عنوان خواهر یا برادر خواهد بود و از سویی دیگر می‌توانند فرزندی که به درستی تربیت شود می‌توان در زمان پیری و از کارافتادگی والدین دستگیر آن‌ها شوند.

برچسب ها: فضای مجازی ، تربیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.